Új év, új forma – diétás grillételek

Leteszem a cigit, elkezdek sportolni, lefogyok – a három leggyakoribb szilveszteri fogadalom. Talán nincs is olyan, aki ne mondta volna el valamelyiket 2021. utolsó, vagy 2022. első napján. De be is tartjuk őket? Na, az már kínosabb kérdés. Mindenesetre legújabb blogunkban mi az idén slankító kúrába fogóknak szeretnénk segíteni: következnek a diétás grillételek és hozzájuk a hasznos tippek!

diétás grillételek

Enni vagy nem enni, az itt a kérdés (sic!)

A diéta nem azt jelenti, hogy mostantól nem eszünk semmit és éhezünk. Nem is azt, hogy napközben mindent megvonunk magunktól, este meg rávetjük magunkat a hűtőre és rosszullétig habzsolunk.

Sokkal inkább egy tudatos változtatás, egy újragondolt életmód.

Van egy jó hírünk: a diétába tökéletesen beleillenek a grillételek. Szóval maradhat a szenvedély és jöhet az eredmény is egyszerre…

Diétás grillételek

Természetesen ezután tudatosabban kell kiválasztanunk, hogy mit sütünk a grillen. A cupákos sertéshúsok nem jó választások most, ahogy a marha és a kolbászok sem.

Viszont a csirke és a hal minden mennyiségben jöhet, süthetünk zöldségeket és készíthetünk friss salátákat is.

Az öntetekre viszont vigyázzunk: a majonézes, tejfölös alapok helyett inkább válasszuk a paradicsomos, ecetes, olívaolajos dresszingeket.

Hasznos grilleszközök

Mielőtt sütéshez látunk fontos, hogy ellenőrizzük az eszközeink, illetve ha nincs, akkor szerezzünk be pár olyan kiegészítőt, ami megkönnyíti a munkát. Ilyen például a lyuggatott, nemesacélból készült grillserpenyő, amelyben kiválóan elkészíthetőek a zöldségek. Aztán ha halat szeretnénk sütni, akkor nem árt beszerezni egy kerámia halgrillezőt sem.

Csirke minden mennyiségben

Ha nem szeretnénk sok kalóriát bevinni, akkor optimális választás a grillezéshez is a csirkemell. Többször írtunk már blogunkban arról, hogy vigyázni kell vele, mert könnyen kiszárad, aztán a cipőtalpra emlékeztet.

Pont ezért azt javasoljuk, hogy egyenletes vastagságú (1,5–két centis) szeleteket vágjatok, áztassátok erősen fűszeres tejbe, kenjetek rá olajos vagy mustáros, esetleg joghurtos pácot.

Sütéshez a 190–230 fok az ideális, a rácsot emeljük magasra, a tetőt pedig csukjuk le. Kiválóan illik hozzá a sült zöldség, de a már korábban emlegetett saláták is. Jó étvágyat kívánunk és sok kitartást az új életmódhoz!