A nagy koleszterin-kísérlet OutdoorChef -ben

A koleszterinszintjükre odafigyelők azt ajánlják, hogy olyan étrendet kövessünk, ami csökkenti a vér koleszterinszintjét és tisztítja az ereket. Szerintük figyelni kell arra, hogy ételeink minél kevesebb magas kalóriatartalmú telített zsírsavat tartalmazzanak. Tehát azt szeretnék, hogy mondjunk búcsút a vajnak, a zsírnak, a tojásnak, a szalonnának, a belsőségeknek, a zsíros sajtoknak és tejnek. Ha rájuk hallgatunk, akkor együnk sok zöldséget, gyümölcsöt és legalább hetente egyszer halat. Ők úgy tartják, hogy jók még a magas rosttartalmú ételek, a gabona-félék, a hüvelyesek és a dió-félék, mértékkel fogyaszthatók a telítetlen zsírsavak, például a növényi olajok. Koccintáshoz zöld teát és gabonaitalokat javasolnak.

A koleszterin-mítosz döntögetői ellenben azt állítják, hogy a koleszterin-elmélet egy tudományosan teljesen megalapozatlan hiszti. Ennek ellenére hatalmas bizniszt építettek belőle a “tudjukkik”, és a folyamatos fenntartása mögött kérlelhetetlen gazdasági érdekek állnak. Állítólag olyan tanulmány is akad, amiben kimutatták, hogy időskorban a koleszterin nemhogy rizikó, de egyenesen védőfaktor, sőt, aki csökkenti a koleszterinszintjét, kétszer valószínűbben hal meg, mint “felelőtlen” társai. Az ellentábor arra a megállapításra jutott, hogy életünk csendes gyilkosa valójában nem a magas koleszterin, hanem az életstílusunk, a minket körülvevő napi stressz, a véget nem érő hajszoltság, meg az egymásnak kaotikusan ellentmondó elméletek meg a zsebünkre pályázó üzleti körök.

OutdoorChef-kísérlet indul

Nos, akármelyik táplálkozási szekértábor képviselőjeként olvasod most ezt a blogot, örömmel jelentem, hogy a grillezés mindenfajta szintünkre kedvezően hat, beleértve a stressz-szintünket is. Ha pedig megelégelve a fenti dilemmát házi kísérletbe fognál a koleszterin-kérdés rövidre zárása érdekében, két receptet is ajánlok OutdoorChef-ben elkészítve, csak saját felelősségre!

“Bumm a fejbe” reggeli

Forrósítsunk olajat a barbecue serpenyőjében és a bacon szeleteket oldalanként 2-2 perc alatt grillezzük ropogóssá közepes tűzön. A tojást üssük a serpenyőbe és mérsékelt tűzön 5 percig süssük. Sózzuk-borsozzuk a 9 perces műremeket, plancha grill-lapon közvetlen hőnek kitéve grillezzünk hozzá pár szelet kenyeret – majd fogyasszuk el békésen a nap első étkezéseként, és feltétlenül kérjünk egy nagylabort.

Az egészséges halas-zöldséges

Mossunk, hámozzunk meg és vágjunk apró kockára, szeletre, vagy kisebb hasábokra karalábét, póréhagymát, sárgarépát, zellergumót, brokkolit, karfiolt, majd melegítsünk olajat a barbecue-wokban. Dobjuk rá a zöldségeket pár marék szójacsíra társaságában és kevergetve pirítsuk át. 5 perc múlva öntözzük meg a keveréket szójaszósszal és zöldség alaplével. Adjunk hozzá mézet, borsozzuk meg és nagy tűzön kevergetve újra pirítsunk rajta egyet. Ezzel a műveletsorral a zöldségek ropogósak maradnak. A konyhakész pisztrángokat kívül-belül sózzuk-borsozzuk. Kakukkfűből és kaporból készített csokrocskával töltsük meg őket és zöldcitrom levét locsoljuk rájuk. Helyezzük a halakat az OutdoorChef aroma serpenyőjébe. Melegítsük elő a zárt gömbgrillt 15 percig, mérsékelt tűzön. Végül helyezzük a halakat a forró rácsra és 200 fokon süssük őket 12-15 percig.

Teljes vérkép, aztán beszéljünk.